Mardrömmar

En av mina största rädslor är att bli övergiven, lämnad ensam. Att alla i min närhet ska försvinna från min sida. Så har det alltid varit, så länge jag kan minnas. För min del kan den känslan, den rädslan, ibland bli fruktansvärt överdriven. Har jag en av mina sämre dagar kan jag bli helt övertygad om att Calle kommer lämna mig, att han inte orkar med mig. För vem orkar med någon som mig?
Jag vet inte vart mina jävla mardrömmar kommer ifrån. Jag har varit förskonad från sådana drömmar så många år, men nu dom senaste månaderna händer det med jämna mellanrum. Att behöva vakna upp i panik, antingen gråtandes eller med gråten i halsen, när allting känns så fruktansvärt verkligt.
 
Jag vaknade runt femtiden imorse i ren panik efter att jag drömt en mardröm om att Calle faktiskt lämnade mig. Jag gjorde allt jag kunde för att få honom att ändra sig men ingenting funkade. Jag grät, jag skrek, jag hade så ont i hjärtat. Medans han bara stod där helt iskall, han hade verkligen bestämt sig. Jag vaknade till och la mig så nära honom jag bara kunde, höll om honom för att försäkra mig om att han verkligen var kvar.
 
Efter att han klivit upp och åkt iväg till jobbet så lyckades jag såklart somna om, och drömmen startade om. Han lämnade mig igen, han sa rakt ut i mitt ansikte att han inte älskade mig längre. Sen fortsatte hela konversationen via sms. Jag hade massor med folk runtomkring mig medans jag i ren panik och desperation försökte övertala honom att inte lämna mig återigen. Men ingenting.. noll reaktion. Helt iskall, han skulle minsann spela CS och hade inte tid med mig. Jag skrev flera sms, försökte göra allt jag kunde för att han skulle ändra sig. Berättade att han minsann sa igår att han älskar mig mest av allt, varpå han svarar "det var bara ett quote, någon jag bara sa för att det var så". Men inte längre.
 
Mardrömmar kan verkligen förstöra en hel dag för mig, mest för att jag ältar allting. Jag försöker analysera vad det betyder, varför jag drömde så. Just efter dom här drömmarna är det mest "kommer han lämna mig nu? drömde jag något som verkligen kommer att hända?"
Det är nog min värsta mardröm just nu, att jag förlorar det som betyder allra mest för mig. Att jag förlorar min trygghet, min kärlek, min bästa vän.
Personligt | borderline, bpd, emotionellt instabil personlighetsstörning, psykisk ohälsa | |
Upp